Fox-IT wint Computable Award voor 'Security Leverancier' van het jaar!

Op een feestelijke avond in het Beatrix Theater in Utrecht namen Ivo Pooters en Steffen Moorres namens Fox-IT uit handen van Dionne Stax de Computable Award in de categorie ‘Security Leverancier van het jaar’ in ontvangst.

Digitaal forensisch advies wordt steeds belangrijker in de civiele rechtsspraak en het strafrecht. Het vereist zeer specifieke kennis en capaciteit om bewijzen van cybercriminaliteit snel, effectief en accuraat te kunnen identificeren en interpreteren. Bovendien moet onderzoek op de juiste manier worden uitgevoerd om door de rechter te worden geaccepteerd. Nederland telt slechts zes gerechtelijke deskundigen op het gebied van civiel recht. Twee daarvan doorliepen het uitgebreide en intensieve traject naar geregistreerd deskundige mede vanuit hun functie als forensisch analist bij cybersecuritybedrijf Fox-IT: Ivo Pooters en Steffen Moorres

Het is dan ook niet gek dat juist Ivo en Steffen het podium betraden toen bekend werd gemaakt dat de prijs voor ‘Security Leverancier van het jaar’ naar Fox-IT was gegaan. De prijs komt hen toe en is een terechte beloning voor het werk dat zij doen. Daarnaast is het een erkenning voor het feit dat digitaal forensisch onderzoek een steeds belangrijker rol speelt in het gerechtelijk systeem in Nederland.

Fox-IT is trots op het winnen van de Computable Award maar uiteraard in het bijzonder op Ivo en Steffen.